TAG META

Wednesday, August 4, 2010

Susahnya Menegakkan Agama..

Salam wahai teman,

Daku baru sahaja membaca blog seorang ustaz pondok yang terkenal di Pasir Tumboh. Benarlah kata ustaz, sabda Nabi SAW yang bermaksud: diakhir zaman, menegakkan agama adalah sukar seumpama menggenggam bara api.

Daku juga masih terlalu jauh untuk mencapai piawaian yang mendekati muslimah sejati. Daku masih kalut dan bergelumang dengan keduniaan yang sungguh berbeza dari apa yang digariskan dalam mazhab Shafie. Namun, daku bertekad, daku tidak akan menunggu sehingga piawaian itu dipenuhi baharu daku akan menyampaikan. Daku akan bermula dari sekarang kerana sesungguhnya hidayah Allah begitu luas. Jika kiranya ada seorang pun yang dibuka Allah akan lubuk hatinya untuk kembali mendekatiNya melalui titipan keyboard komputer ini maka sudah memadai untuk daku berasa syukur.

Duhai teman, jangan berlengah lagi ... dan jangan memberi pelbagai alasan. sampaikanlah ilmu yang baik dan bermanfaat. Usahalah ke arah amar bil makruf dan nahi anil mungkar. Usahakanlah secara berhikmah. Usahalah secara ikram muslimin dengan memuliakan orang tua dan mengasihi kanak-kanak .

Wasalam.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...